Search This Blog

Wednesday, November 5, 2014

Rezumat/inventar după o vară în SUA


Probabil sunt mulți studenți sau viitori studenți care ar dori să încerce un program de vară gen work and travel și vor să adune cât mai multe detalii înainte și povești de succes sau nu, să fie pregătiți cât mai bine. Eu cel puțin așa am fost. Mai ales privind partea financiară, că aia te ajută să beneficiezi și de partea de travel din work&travel. 
Eu am stat 3 luni și jumătate, pe coasta de Est, în Ocean City, Maryland. Am fost norocoasă din acest punct de vedere, că am avut oceanul ca priveliște întreaga vară!

Iar din documentarea mea amănunțită (I'm a control freak, so trust me!), vă spun sigur că a mea poveste e undeva la mijloc. Nici cel mai fericit caz posibil, nici cel mai nefericit.

În principiu, când treci de toate formalitățiile de la agenție și ai deja job, viză și bilet de avion, deja datorezi în jur de 2000-3000$ unei bănci ori unui prieten/membru al familiei. Bani care trebuie neapărat să-i faci pe lângă traiul din state, să te declari măcar pe linia de plutire. Deși știu multe povești cu studenți care s-au întors acasă pe minus și au mai avut de târât creditul din bancă după ei o perioadă. Perioadă în care dobânda creștea.

Dacă mai adaugi și câteva excursii (că de aia mergi) și ture de shopping+suveniruri pentru familie și prieteni, deja îți mai trebuie ceva în plus. Și având în vedere că joburile sezoniere de studenți sunt plătite sub nivelul mării pentru SUA, majoritatea studențiilor au 2-3 joburi în medie pe parcursul celor patru luni de ședere.

Acum să vă spun povestea mea. Cum ziceam mai devreme sunt un caz fericit, pot spune eu, dar cu siguranță nu cel mai fericit. Eu am venit acasă chiar pe plus. Diferența dintre mine și alți studenți e și vârsta, că la cei 25 de ani ai mei, am știut să planific pe termenul șederii cheltuielile și să fiu chibzuită, ca să-mi pot îndeplini obiectivele. Și le-am îndeplinit pe majoritatea.

Matematic vorbind, datoram deja 3000$  înainte să ajung în state, dar am fost foarte norocoasă cu prietena mea care lucra deja într-un restaurant și m-a recomandat patronului. Deci am avut un sigur job toată vara, unul și bun, de ospătară. Per total, veniturile mele aproximative pe toata vara au fost în jurul a 10.000$. 

După ce am plătit ce am datorat, din următoarele venituri:
1. Am trăit toată vara.
2. Am făcut 3 excursii:

Cascada Niagara

New York City


și Washington D.C.


3. M-am dotat cu gadgeturi necesare unui student în an terminal la master și designer în devenire, și anume:


HDD extern, pentru back-up la toată munca de disertație, să nu se piardă nimic!

Tabletă grafică, pe care sincer încă nu am probat-o, dar trebuie să îmi fac timp cândva să o încerc.


Nu sunt o persoană materialistă, dar cel puțin calculatorul vechi și telefonul erau pe punctul de a muri fără posibiltate de resuscitare și cine mă cunoaște știe cât mă chinuiam la fiecare proiect în Photoshop. Aceste achiziții trebuiau făcute, pentru sănătatea mea:)). 
PS. Pozele și linkurile sunt cele corespunzătoare achizițiilor, pentru curioșii pasionați de gadgeturi.

4. Am făcut câteva ture serioase de shopping pentru mine, cât și cadouri+suveniruri pentru oamenii dragi.

sursă foto: Pinterest.com

5. M-am întors acasă cu ceva bănuți. Mulți pentru mine, puțini pentru ultimul obiectiv de îndeplinit. Aveam neapărată nevoie de o mașină, pentru toate kilogramele de materiale cărate de la depozite și pentru a-mi ușura viața în general.
Iar după îndelungi căutări, când eram pe punctul de a renunța, am găsit-o! 


Mai are nevoie de multe îmbunătățiri, înmatriculare și alte cele, dar asta se rezolvă în timp, din mers.

 Cam acesta mi-a fost rezumatul programului work&travel. Poate părea un inventar foarte pragmatic, lăudăros chiar, dar știu din experiență proprie că sunt informații și exemple care le căutam înainte de a pleca și mi-aș fi dorit să știu mai multe despre ce se poate obține de la un asemenea program.
Persoanele mai puțin pragmatice decât mine, într-o situație asemănătoare cu a mea, pot folosi cele câteva mii de dolari în plus în scopuri recreative, cum ar fi o excursie în jurul Americii, sau o croazieră în Mexic ori Republica Dominicană. Și eu mi-aș fi dorit să pot vedea mai multe și sper ca într-o zi să mă pot întoarce ca turist, însă aveam aceste obiective pe listă de îndeplinit, chiar dacă aș fi stat în România pe vară.

Sper că am oferit ceva informații folositoare, iar cei care vor să aplice pentru un program de genul și mai au întrebări la care cred că eu pot oferi răspunsuri, mailul laurachirita@ymail.com le stă la dispoziție!








No comments:

Post a Comment